Subject: Re: Kiri 7.1-2/23/19187-2 Nõuete väljastamine Lääne-Nigula vald Österby küla riigiteele nr 16122 künniste rajamiseks
From: Österby Külaselts <[email-masked]>
To: "Anna Palusalu" <[email-masked]>, "info transpordiamet" <[email-masked]>
Cc: "Jaak Saard" <[email-masked]>
Date: Sun, 16 Jun 2024 05:21:29 +0300

Tere

Österby külaseltsi nimel pöördun taas Österby küla riigitee künnistele 
teemal (7.1-2/23/19187-2).
Selleks, et saaksime külaseltsina esitada künniste ehitamise finantseerimise 
tarbeks LEADER toetusmeetmesse taotlust, on vaja nõuetele vastavate künniste 
ehitusprojekti, mille alusel võtta hinnapakkumusi.

Projekti koostamise maksumus külaseltsi poolt võetud hinnapakkumiste 
kohaselt on 4800-6000EUR. Riigimaanteele planeeritavate künniste 
projekteerimise kulu tarbeks toetuse andmisest Österby külaseltsile 
Lääne-Nigula omavalitsus mittetulundusliku tegevuse toetusvoorust raha 
eraldamisest keeldus ning selle kulu tegemine enne LEADER toetustaotluse 
esitamist ei pruugi olla abikõlbulik.

Summa, mis peaks külaselts kulutama ainuüksi projekti koostamisele, on seega 
väga suur. Arvestades planeeritavate künniste niigi kõrget orienteeruvat 
ehitusmaksumust, pöördume Transpordiameti poole, et küsida abi vajaliku 
ehitusprojekti saamiseks.

Täpsemalt: Palume Transpordiametit abi, et viimane koostaks künniste 
projekti, vastavalt künnistele esitatavatele nõuetele ja erinevate osapoolte 
kooskõlastuse vajadustele.

Lisamärkus: Kuna ohtlike kohtade meetmesse ei ole aastate jooksul Läänemaa 
Liikluskomisjon saanud saata Österby sadamas asuva kurvi õgvendamist, siis 
vajame ühe lisakünnise ehitamist ka külatee lõpus, viimase majapidamise 
juurde, enne ohtlikku kurvi. Seega, kui teie projekteerija tuleb kohapeale, 
siis oleme külaseltsina olemas, et täpsustada planeeritavate künniste 
asukohti.

Ette tänades kiire vastuse eest.

Austusega,

Ebekai Härm
Österby külaselts MTÜ
juhatuse liige
tel. +372 5154322

On 2. Oct 2023, at 16:17, [email-masked] wrote:

Tere!

Teile on saadetud Transpordiameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
dokument.

Pealkiri: Nõuete väljastamine Lääne-Nigula vald Österby küla riigiteele nr 
16122 künniste rajamiseks

Registreerimise kuupäev: 02.10.2023

Registreerimise number: 7.1-2/23/19187-2.

Dokument on manuses.

Transpordiamet
Valge 4
11413 Tallinn
kliendiinfo 620 1200, [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.transpordiamet.ee <https://www.transpordiamet.ee/>

On 5. Apr 2024, at 13:13, Anna Palusalu <[email-masked]> 
wrote:

Tere

Künniste ja riigitee katte ehitamiseks sõlmime külaseltsiga teeprojekti 
alusel lepingu, millega Transpordiamet annab õiguse ehitustööde tegemiseks 
huvitatud isikule (külaselts). Ehk Transpordiamet ei tee hanget ega ehitust, 
anname kõik kohustused üle külaseltsile.

Jah, ehitaja leidmine ja valimine on täielikult külaseltsi teha. Oluline, et 
ehitaja oleks pädev. Ehitajal peab olema majandustegevuse registris 
registreering ning tegevusala  „ehitamine“.

Kokkuvõtvalt, külaseltsiga sõlmib Transpordiamet ehitamise lepingu ning 
sealt edasi on asjaajamine ja ehitamine külaseltsi teha. Kui künnised 
valmis, siis anda meile teada ning meie korrashoiu inimene (Mihkel Merilo) 
tuleb vaatab tehtu üle ning võtab vastu (ehk allkirjastab lepingu lisas 
oleva dokumendi).

Lugupidamisega
Anna Palusalu
peaspetsialist
planeerimise osakond
kooskõlastuse üksus
+372 5850 7716
 <http://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Österby Külaselts <[email-masked]>
Sent: Thursday, April 4, 2024 7:48 AM
To: Anna Palusalu <[email-masked]>
Cc: Anna Palusalu <[email-masked]>
Subject: Re: Kiri 7.1-2/23/19187-2 Nõuete väljastamine Lääne-Nigula vald 
Österby küla riigiteele nr 16122 künniste rajamiseks

Hea Anna,

Österby külasltsina oleme nii kaugel, et etapp I (projekteerimine) tarbeks 
oleme esitamas toetustaotlust Lääne-Nigula vallale. Hinnapakkumised olemas.
Selleks, et võimalikult korrektselt ja ladusalt asjad Traspordiametiga 
edaspidi sujuksid, on meil nõuete kohta küsimus.

Küsimus punkti 20 kohta: Projekt esitada Transpordiametile kooskõlastamiseks 
ja künniste ehitamise lepingu sõlmimiseks [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> .

Palume täpsustada, et kas TA kui tee omanik kuulutab künniste RAJAMISEKS 
hanke välja ja sõlmib ehituslepingu või seda külaselts saab ehitajat otsida?
Kas Österby Külaselts kui huvitatud isik, kes kannab kulud, saab ehitaja 
leidmisel kaasa rääkida ja mitte aktsepteerida mistahes hinnaga pakkumist?

Küsimuse põhjus: olukord - > TA kuulutab välja hanke ja võtab kohustuse 
hanke võitjaga leping sõlmida. Kas see tähendab, et eelnevalt sõlmitakse 
külaseltsiga leping kulude kandmiseks? Kui külaselts esitab taotluseid 
rahastuse hankimiseks (KOV,LEADER, KOP jne), siis mis tingimustel 
külaseltsiga lepingut sõlmitakse ja kas saame kaasa rääkida hanke tulemuste 
kinnitamisel summade ja tingimuste osas?

Ette tänades kiire vastuse eest.

Austusega,

Ebekai Härm
Österby külaselts MTÜ
juhatuse liige
tel. +372 5154322

On 2. Oct 2023, at 16:17, [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  wrote:

Tere!

Teile on saadetud Transpordiameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
dokument.

Pealkiri: Nõuete väljastamine Lääne-Nigula vald Österby küla riigiteele nr 
16122 künniste rajamiseks

Registreerimise kuupäev: 02.10.2023

Registreerimise number: 7.1-2/23/19187-2.

Dokument on manuses.

Transpordiamet
Valge 4
11413 Tallinn
kliendiinfo 620 1200, [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.transpordiamet.ee <https://www.transpordiamet.ee/>